10 Najlepszych Piosenek Epiki

10 Najlepszych Piosenek Epiki

Przedstawiam tutaj moje TOP 10 piosenek zespołu Epika, ponieważ odświeżyłam sobie ich kompozycje i wyłowiłam kilka perełek, które mnie bawiły, podnosiły na duchu, wzruszały i cisnęły na usta słowo arcydzieło. Jeśli coś obdarzam mianem arcydzieła, to mam na myśli m.in. jego wyjątkowość, perfekcję dopracowania i wkład emocjonalny, który dodaje prawdziwości efektowi końcowemu. U Epiki znalazłam wiele takich pozycji. 


Epica (wcześniej Sahara Dust) zaczęła istnieć od 2002 roku. Grupa pochodzi z Holandii, gra metal symfoniczny i jest jednym z największych zespołów tego gatunku. Oprócz ambitnej muzyki - połączenia mocnych metalowych brzmień, growlu i chórów z orkiestrą, ich cechą rozpoznawczą jest rudowłosa wokalistka Simone Simons. Epica ma na koncie siedem albumów studyjnych, a ich ostatnie dzieło nosi tytuł The Quantum Enigma (2014).


10. Feint

Album: The Phanotom Agony | Rok: 2003 | Kompozytorzy: Ad Sluijter, Coen Janssen, Mark Jansen, Simone Simons





9. Quietus

Album: Cosing to Oblivion | Rok: 2005 | Kompozytorzy: A. Sluijter, C. Janssen, J. Simons, M. Jansen, S. Simons, Y. Huts




8. Unleashed

Album: Design Your Universe | Rok: 2009 | Kompozytorzy: Mark Jansen, Isaac Delahaye, Coen Janssen, Simone Simons



7. Sancta Terra

Album: The Divine Conspiracy | Rok: 2007 | Kompozytorzy: M. Jansen, A. Sluijter, S. Simons




6. Tides Of Time

Album: Design Your Universe | Rok: 2009 | Kompozytorzy: Coen Janssen, Simone Simons




5. The Phantom Agony

Album: The Phanotom Agony | Rok: 2003 | Kompozytorzy: Ad Sluijter, Yves Huts, Mark Jansen





4. Design Your Universe

Album: Design Your Universe | Rok: 2009 | Kompozytorzy: Mark Jansen, Isaac Delahaye, Coen Janssen




3. The Divine Conspiracy

Album: The Divine Conspiracy | Rok: 2007 | Kompozytorzy: M. Jansen, A. Sluijter, C. Janssen




2. Serenade Of Self Destruction

Album: RequiemFor The Indifferent | Rok: 2012 | Kompozytorzy: Mark Jansen, Isaac Delahaye, Coen Janssen, Simone Simons




1. Unchain Utopia

Album: The Quantum Enigma | Rok: 2014 | Kompozytorzy: Simone Simons, Isaac Delahaye




Jeśli znacie zespół, to zachęcam do podania Waszych ulubionych utworów. Jeśli jeszcze nie spotkaliście się bliżej z działalnością Epiki, to zapraszam do poszerzenia horyzontów poprzez listę powyżej i przedstawienia swojego zdania w komentarzu :)

Podobało się? Udostępnij:

6 komentarzy :

  1. Uwielbiam Epicę! Ja bym postawiła Feint wyżej, a bardzo lubię też Unleashed, Cry For The Moon albo Chasing The Dragon
    ściskam ;*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz słyszę o tym zespole :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam zespołu, ale spodobały mi się piosenki na miejscu 1.3 i 7 :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam tego zespołu, ale w wolnym czasie przesłucham proponowane przez Ciebie utwory.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten zespół! <3 Są niesamowici :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Listę przesłuchałam wybiórczo i to zdecydowanie nie moje klimaty... Nawet nie byłam w stanie dosłuchać piosenek do końca :D

    OdpowiedzUsuń

Melomol © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka