Colorful Book Tag


Tag, którego nazwa widnieje w tytule posta, bardzo mi się spodobał, bo jest taki kolorowy i pokazuje, jak wielką moc mają barwy oraz jak ogromne mają one znaczenie. Potrafią wywołać określone emocje, a ludzie korzystają z tego poprzez malowanie ścian na zielono, aby się uspokoić lub zakładanie czarnych ubrań, by podkreślić swoją powagę, smutek... Wiele robią i wiele mówią, a umiejętne użyte czy połączone, dają niesamowite efekty. Mogą również odnosić do odczuć związanych z lekturą, jak widać. Mają władzę, ale nie wielu jest tego świadomych, dlatego z tym większą radością odpowiadam na pytania Colorful Book Tag. Za nominację serdecznie dziękuję autorce bloga Czytelnicze Myśli.

Szary: książka, która może być uznana za ponadczasową.
Pierwsze, co przyszło mi na myśl, to Hobbit J.R.R. Tolkiena ze względu na właśnie to trwanie w czasie i teraz, i wcześniej. Pewnie aż do dalekiej przyszłości. Kiedy się dowiedziałam, że ta książka została wydana w 1937 roku byłam bardzo zaskoczona, ponieważ jej pomysłowość, akcja i ogólnie wszystko było bardzo rozwinięte i dopracowane, co wcale nie kojarzy mi się tą datą. Poza tym kolejne dzieciaki czytają po raz pierwszy dzieło Tolkiena i są nim zafascynowane, a rzadko tak bywa ze starszymi pozycjami.



Czarny: książka, która wywołała u Ciebie silne emocje.
Ostatni Elf  Silvany De Mari. Prawie płakałam, kiedy strona za stroną pojawiały się opisy bólu i wspomnień Yorsha. Poczułam ogromne współczucie do tego biednego stworzenia, które zostało samo sobie i tylko na siebie mogło liczyć, a w końcu to był mały, bezbronny elf, który niewiele jeszcze wiedział.





Biały: książka, dla której jesteś neutralnie nastawiona.
Myślę, że taki stosunek mam do powieści Scotta Westerfelda Brzydcy. Owszem fajny pomysł, ciekawie wykreowany świat, ale niezbyt pociągająca akcja i nieciekawi bohaterowie. Ten miks dawał nijaki obraz. Nic mnie specjalnie nie wciągnęło, ani nic nie poruszyło, ale z ciekawości, że może jednak coś się zmieni, przeczytałam całą serię. Ogólnie nie wiedziałam, co myśleć o tej książce, więc to będzie dobry przykład neutralności.



Niebieski: książka, która cię nie zawiodła, mimo różnych opinii na jej temat.
Tym razem będą to Wybrani C.J. Dougherty. Czytałam przeróżne opinie. Dobre i złe, ale ostatecznie, jak można wywnioskować po mojej recenzji, bardzo mi się spodobała mimo, że nowa uczennica w szkole, to oklepany temat.





Zielony: książka, która dała ci nadzieję.
Tak naprawdę wszystkie dały chociaż małe ziarenko nadziei, że coś będzie lepiej, że się uda, że świat nie jest taki zły. Gdybym miała jednak podać jakiś konkretny tytuł, to np. Zwiadowcy. Płonący Most  J. Flanagana, gdzie Halt krzyczy Znajdę cię! w kierunku Willa zabranego przez Skandian. Bardzo przeżyłam porwanie młodego zwiadowcy, więc słowa jego mistrza dały mi nadzieję, że go odnajdzie i wszystko będzie dobrze. Poza tym Halt nie zrobi?



Czerwony: książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie.
Nie wiem do końca dlaczego, ale pomyślałam od razu o Przygodach Lorda Ślizgacza B.Dickinsona, ponieważ jest śmiesznie, ale czasami ohydnie, co niektórzy wypominali wokaliście-pisarzowi. Historia może nie mieć większego sensu, ale trzeba przyznać, że jednak coś w sobie ma... dziwnego. Po prosu sens w bezsensie. Chore i pokręcone, ale czego się spodziewać po takiej nietuzinkowej postaci, która to napisała?



Żółty: książka, z którą wiążesz najwięcej wspomnień.
Zdecydowanie Zwiadowcy. Ruiny Gorlanu J. Flanagana. Od tego wszystko się zaczęło. Może gdyby ktoś nie kazał mi wziąć za Zwiadowców, nie byłoby mnie tutaj. Trwałabym w przekonaniu, że książki są złe. Tak, tak rozumiałam to, co ludzie dookoła sądzą o czytaniu. Nuda i strata czasu. Tylko kujony czytają. Książki są dobre dla tych, których nikt nie lubi. Okropne, prawda? Tak wyglądało moje otoczenie, a dopiero Internet otworzył mi oczy. Zresztą nadal wydaje mi się, że nic się nie zmieniło i jestem tą, która czyta najwięcej w klasie mimo, że ją zmieniłam.

Złoty: książka, która była prawdziwym bogactwem, jeśli chodzi o treść na jej kartach.
Na pewno nie było tylko jednej takiej książki. Trudno mi coś wybrać, ale żeby się nie powtarzało, to w końcu jestem po pierwszym tomie Władcy Pierścieni J.R.R. Tolkiena i to jest dopiero bogactwo! Nie dość, że doskonale wykreowani bohaterowie, nie mówiąc o świecie, to jeszcze pokrzepiające cytaty, które raz przeczytane, zagnieżdżają się w podświadomości. Przykłady odwagi i tego jak zachować się w stosunku do przyjaciół. Jak być silnym w życiu.



To byłoby na tyle z mojej strony. Zachęcam do udziału w tym tagu wszystkich, którzy jeszcze tego nie zrobili. Czujcie się przeze mnie nominowani. Pokażcie, co dla Was znaczą kolory ;)



Polub blog na Facebooku!


Podobało się? Udostępnij:

20 komentarzy :

  1. Z Tolkienem się zgadzam, pisał naprawdę świetnie ;) Reszty książek nie znam, chociaż o Ostatnim elfie wcześniej nie słyszałam, może trzeba na niego zwrócić uwagę...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam Ci tę książkę. Ma bardzo piękne opisy, wartką akcję i wspaniałych bohaterów. Autorka naprawdę pięknie zrobiła swoje dzieło.

      Usuń
  2. Ale śliczna oprawa graficzna tego postu! Aż miło się czytało odpowiedzi :)

    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Mim zdaniem oprawa graficzna jest bardzo ważna, a mogę pochwalić się już doświadczeniem. Poza tym kierunek na którym jestem pomaga mi robić to, co tutaj widać w taki sposób, aby było spójnie, a zarazem tak, jak ja chcę.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Naprawdę Hobbit jest taki stary? Wow. Poza tym prześliczny wygląd bloga! Widzę już praktycznie taki sam drugi raz, bo wcześniej też widziałam u innej blogerki, ale bardzo ładny!:*
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U jakiej blogerki, jeśli można zapytać?
      Dziękuję i bardzo cieszę się, że Twoje oko również się cieszy :)

      Usuń
  4. Zgadzam się w zupełności z opinią na temat dzieł Tolkiena, reszty nie czytałam, choć kusi mnie, aby sięgnąć po ostatniego elfa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo gorąco! Jedna z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek przeczytałam.

      Usuń
  5. O! Niektórych książek, które wymieniłaś nie znam o.O Trzeba nadrobić zaległości, oj trzeba ;)
    Tag wyszedł Ci świetnie. Może i ja się na niego skuszę? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam, bo według mnie ten tag jest jednym z najlepszych i chętnie przeczytałabym Twoje odpowiedzi ;)

      Usuń
  6. Jeśli chodzi o "Wybranych" to nie słyszałam jeszcze żadnej złej recenzji!
    Ja również jestem zadowolona z tej książki ;)
    Wiem, że napisałaś, że to oklepany temat, ale równie fajnie poruszony jest w "Gorączce 1" Dee Shulman ;)

    Nowa recenzja! Zapraszam ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Poza tym Halt nie zrobi? - kochana, uwielbiam cię ♥ Hahha, Halt wszystko zrobi! :D
    Poza tym - Zwiadowcy, Zwiadowcy! ♥ Polecam ci, jeśli jeszcze nie czytałaś, spin-off, czyli Drużynę - to świat ze strony Skandian :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam pierwszą część "Drużyny", a reszty ktoś nie zwrócił do biblioteki i po prostu jest zła, że nie mogę skończyć. Muszę wytrwać :)

      Usuń
  8. Wow, nawet nie wiedziałam, że Hobbit jest aż tak stary.Szczerze mówiąc, nigdy mnie nie ciągnęło do tej książki, ale ostatnio chyba zaczynam się do niej przekonywać ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny TAG! Poczuję się nominowana i na pewno odpowiem na Twoje zaproszenie, choć jeszcze nie wiem kiedy :)
    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, zapraszam do wzięcia udziału i życzę przy tym miłej zabawy ;)

      Usuń
  10. Czas w końcu przeczytać Tolkiena na nowo. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnej książki prócz dzieł Tolkiena, przez które w sumie również nie przebrnęłam. Jeszcze wszystko przede mną, bo mam za sobą dopiero pierwszy tom. :)

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy TAG :P Może sama się kiedyś za niego zabiorę, ale wiadomo jak to bywa u mnie z takimi obietnicami xD

    Co do "Hobbita" i "Władcy Pierścieni" zgadzam się w stu procentach. Książki są zachwycające i aż trudno się od nich oderwać :p
    Reszty nie czytałam, ale mam zamiar kiedyś to nadrobić :)

    threecatsproject.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wybrani to strasznie wciągająca książka , chodź następne części są już nieco słabsze :) Zwiadowcy jeszcze czekają na mnie na półce.

    OdpowiedzUsuń

Melomol © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka