UnSun - Clinic For Dolls

UnSun - Clinic For Dolls

W Polsce jest ogrom zespołów, z których istnienia nie zdajemy sobie sprawy, a gdy je odkrywamy, myślimy sobie gdzie oni się podziewali? Są zajebiści! Tak było u mnie z UnSun. Trafiłam na nich przypadkiem, kiedy szukałam piosenek w klimacie metalu symfonicznego. Od razu zwrócili moją uwagę, bo się trochę odróżniali, a potem okazało się, że to nasi rodacy i są całkiem sympatyczni. (Jeszcze wczoraj śniło mi się, że Aya (Anna Stefanowicz) i Mauser (Maurycy Stefanowicz) siedzą u mnie w kuchni i robią mi mini koncert, śmiejąc się i bawiąc, jak byłby to pradziadowy występ. Nie obraziłabym się, gdyby to działo się naprawdę.)


Jeśli interesuje Was dlaczego wokalistka i gitarzysta mają to samo nazwisko, spieszę z wyjaśnieniami. Otóż są małżeństwem i m.in. to przyczyniło się do takiego ukształtowania składu bandu po odejściu Mausera z Vadera. Następnie dołączył basista Filip "Heinrich" Hałucha oraz perkusista Wawrzyniec "Vaaver" Dramowicz. W ten oto sposób w 2006 roku powołano do życia UnSun,  a w 2008 roku pokazali się światu ze średnim krążkiem The End Of Life, aby potem wrócić z bardziej dojrzalszym i dopracowanym materiałem na Clinic For Dolls z 2010 roku.


Album ten zawiera naprawdę wspaniałe kompozycje. I takie mocne jak Not Enough, i balladowe, w których przoduje The Last Tears z interesującą partią wokalną Anny Stefanowicz, której po wydaniu debiutanckiej płyty zarzucano okropny akcent i brak wystarczających umiejętności, aby występować w taki zespole. Tutaj udowodniła, że potrafi i nie da sobie wmówić, że się nie nadaje, co szczególnie słychać na singlowym Home z niesamowitym teledyskiem. Poza tym ma bardzo ładną barwę głosu, co będzie ją stawiało wysoko i wybijało pośród innych wokalistek. Idealnie wpasowała się w A Single Touch do urozmaiconej linii melodycznej z niebanalnymi przejściami między wyraźną gitarą elektryczną i perkusją a lekkimi dźwiękami klawiszy. Podobnie jak w The Lost Way, gdzie surowa gitara równoważy głos wokalistki, a potem daje jedną z najlepszych solówek na albumie.

W utworze tytułowym słychać małe urozmaicenia dołożone do śpiewu, ale na szczęście nie ma ich tak wiele, jak było na The End Of Life. Jest też motyw z szeptem, powtarzający się kilka razy (np.Time), jakby ta lalka z nazwy nas nawiedziła i próbowała wywołać na ciele ciarki, co mogą również zrobić melodie z dramatycznym zabarwieniem. Zresztą każda z nich wydaje się przemyślana i nie pozostawia cienia wątpliwości co do talentu tych muzyków.

Ogólnie na Clinic For Dolls znajduje się materiał bardzo spójny i melodyczny, który pokazał zespół od lepszej strony. Zarówno instrumentalnie, jak i wokalnie, bo tym razem Aya nie sprawia tak ogromnego wrażenia, że się męczy i śpiewa na pograniczu swoich umiejętności. Jest lekko i płynnie, a zauważyli to głównie za granicą, ponieważ jak sama grupa przyznaje, są bardziej rozpoznawalni poza krańcami naszego kraju. Obecnie UnSun jest w zawszeniu, od dawna nie ma żądnych wieści, a naprawdę bardzo chciałabym zapoznać się z ich kolejną odsłoną. Może tym razem po polsku?


Tytuł: Clinic For Dolls
Autor: Unsun
Gatunek: metal symfoniczny, gothic metal
Data wydania: 11 października 2010
Czas trwania: 44 min. 10 s
Lista utworów: 1. The Lost Way; 2. Clicnic For Dolls; 3. Time; 4. Mockers; 5. Not Enough; 6. The Last Tears; 7. Home; 8. I Cased; 9. A Signle Touch; 10. Why
Ocena: 8/10




Podobało się? Udostępnij:

11 komentarzy :


  1. Nie wiem, czy słyszałaś o świetnym zespole The Dumplings, który również jest naszym rodowitym, wspaniałym bandem. Polecam Ci go bardzo serdecznie, może przypadnie Ci do gustu ;)

    Nowa recenzja u mnie ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie słyszałam. Przesłuchałam i stwierdzam, że brzmią nieźle. Ładne, spójne melodie, ale według mnie zbyt proste.

      Usuń
  2. Całkiem sympatyczne granie, chociaż dość podobne do tego co prezentują inne zespoły tego typu. ;)
    Jeśli podobają ci się tego typu klimaty, to polecam ci zespół z moich stron - Rosarian

    https://www.youtube.com/watch?v=EqY7Fb1gKbU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są OK. Tylko OK. Muzyka spoko, czasami nawet porywa, szczególnie spójnością, wokalistka też zna się na fachu, ale... ale razem już tak do siebie nie pasują. Jedno od drugiego mi jakoś odstaje. Tak ich odebrałam po kilku piosenkach, ale wiesz jak to jest - zdanie można zawsze zmienić ;)

      Usuń
  3. Muszę przyznać, że niektóre piosenki mają sympatyczne, ale raczej nie będę ich słuchać nałogowo ;)
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, nie mój typ muzyki... Ogólnie teraz coraz mniej piosenek przypada mi do gustu i coraz bardziej dopływał w klimaty starej dobrej klasyki polskiego rocka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę dobrze grają :)
    Jestem u Ciebie pierwszy raz i muszę to powiedzieć! Dawno nie widziałam tak dobrze zrobionego bloga. Tak starannie napisanych postów i ogółem całego wyglądu. Jestem pod wrażeniem :) Jesteś może perfekcjonistką? :D

    /chodzmypopoecic.blogspot.com
    +obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za te miłe słowa. Sama nawet nie powiedziałabym, że moje posty są starannie napisane, bo zawsze coś poprawiam.
      Co do mojego perfekcjonizmu też miałabym kilka zastrzeżeń, ale nie da się ukryć, że ostatnio się trochę zmieniłam i doszłam do wniosku, że jak coś nie będzie na 100%, to będzie do niczego w tym świecie. Jednak nie popadam w skrajność. Jestem typowym średniakiem we wszystkim nad czym czasem ubolewam, bo przecież może być lepiej ;)

      Usuń
  6. Muszę przyznać, że muzyka jak najbardziej w moich klimatach <3 uwielbiam takie granie

    OdpowiedzUsuń
  7. To zdecydowanie nie jest mój ulubiony muzyczny klimat, ale w piosence, którą wstawiłaś jest coś frapującego. I do tego to polscy wykonawcy, niemożliwe ;)
    PS. Świetnie piszesz o muzyce, na tyle interesująco bym przeczytała całą notkę, brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem nie jest to moja najlepsza recenzja, ale jednak zwraca uwagę na wspaniały zespół, więc dziękuje bardzo i serdecznie polecam Unsun :)

      Usuń

Melomol © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka