Liebster Blog Award #2 #3


Po raz kolejny dostałam nominację do Liebster Blog Award. Właściwie dwie. Jestem ogromnie zaskoczona. Po prostu się nie spodziewałam. A z racji tego, że nawet w wakacje potrafię się zaziębić, trochę więcej leżę w łóżku (tylko ociupinkę), to mam czas odpowiedzieć na pytania zadane przez dwie wspaniałe blogerki. Zabieram się do pisania.
Zasady znacie: opowiadam na 11 pytań, piszę swoje 11 i nominuję 11 blogów (ale chyba tym razem tylu nie uzbieram).

Nominacja od Gabrysia vvjs

  1. Co zachęciło Cię do sięgnięcia po swoją pierwszą książkę?
    Do przeczytania pierwszej książki, która nie była lekturą szkolną, namówiła mnie Natalia i to jej zawdzięczam początek swojej miłości. Byli do "Zwiadowcy". Nie przypominam sobie, żebym wcześniej miała tak ogromną ochotę pochłaniać kolejne strony czyichś przygód. 
  2. Czy jesteś dumny/a z tego, że prowadzisz bloga książkowego?
    Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, że tak. Ten blog, chociaż młody, wiele mi daje. Poza tym nie jest moim pierwszym. Polubiłam pisanie. Idzie mi to lepiej niż mówienie, ponieważ pewne sytuacje sprawiły, że się zamknęłam i trzeba było się do mnie długo przebijać. Teraz się tego pozbywam, a blog daje mi do tego motywację, ponieważ wiem, że robię coś, co sprawia mi przyjemność. Pozwala uwierzyć w siebie i daje poczucie, że jednak coś potrafię. Poza tym gdzie ćwiczyć pisanie wypracowań na lekcje polskiego, jak nie tutaj? Tyle dobra w jednym blogu...
    P.S. Jak widać, nie piszę tylko o książkach ;) 
  3. Jaką książkę czytałeś/aś najdłużej, a jaką najkrócej?
    Wydaje mi się, że najdłużej czytałam "Drogi Cichociemnych". Była to bardzo ciężka do przebrnięcia, historyczna książka, którą czytałam cały jeden semestr szkolny. A najkrócej zapewne "Dziecko Czarownicy" Celii Ress - kilka godzin. 
  4. Potrafisz skończyć czytać na pierwszej części jakieś serii, czy kiedy już zaczniesz to musisz ją skończyć całą?
    Oczywiście, że potrafię skończyć na pierwszej części (np. w przypadku serii "Czarodzieje"). Jak mi się coś nie podoba, to po co w to brnąc i się męczyć. Czytanie ma być przyjemnością. 
  5. Do kupna książki zachęca Cię okładka, jej opis czy czyjaś recenzja?
    Raz tak, raz tak. Różnie to bywa. 
  6. Czy masz swój ulubiony cytat? Jeśli tak to z jakiej książki pochodzi i dlaczego to właśnie ten cytat jest Twoim ulubionym?
    Jednego ulubionego nie mam, ale na dzisiaj:"Gdybyś na prawdę pomyślał, to byś nie pytał." by Halt "Zwiadowcy". 
  7. Słuchasz muzyki, pijesz lub jesz przy czytaniu?
    Przy czytaniu mam mieć cisze i spokój. Muzyka najwyżej bez słów, ewentualnie z takimi, których nie rozumiem, bo ja od razu zaczynam śpiewać. Nie pije i nie jem. Najczęściej leże.
  8. Myślałeś/aś kiedyś o tym, co zrobisz ze swoimi książkami kiedy dorośniesz i nie będziesz miał/a ochoty aby je ponownie przeczytać?
    Zrobię sobie na ścianie półki i będą mi robiły za ozdobę. Taki efekt biblioteki, bo... biblioteki są fajne xD Poza tym to takie moje małe marzenie. 
  9. Okładka jakiej książki jest okładką w której zakochałeś/aś się "od pierwszego wejrzenia"?
    Niestety nie przypominam sobie takiej okładki książki, ale mogę przedstawić albumu, którego tytułowy utwór inspirowany był książką. Iron Maiden - Brave New World.
  10. fot.: http://www.nuclearblast.de/
  11. Masz inne ulubione zajęcie poza czytaniem?
    Tak szczerze to ja robię wszystko i nic. Słucham muzyki, analizuję teledyski, uwielbiam chodzić na koncerty i oglądać dramaty, upiększać zdjęcia w Photoshopie i wymyślać wzorki w Illustratorze (kiedyś nawet męczyłam GIMPa). Tutaj zamotuje filmik bez większego sensu, a tam pobawię się w pisanie kodów HTML i CSS. Rysować mi się już nie chce, ale coś od czasu do czasu jeszcze wyskrobie. No i zapomniałam o gitarze, bo ostatnio długo nie była w moich rekach. Uczyłam się grać na keyboardzie, ale brat mi zabrał. Gotuję, ale blog kulinarny stoi w miejscu. Piszę opowiadania, ale przeczytać możecie tylko te, które tworzę z Pauliną (Pan Banan). Ostatnio zaczęłam robić zdjęcia, ciekawych zapraszam na Photobloga. Czyli w sumie nie robię nic, wszystko po łebkach. Nie potrafię się zdecydować. 
  12. Czy masz swoją listę "Chcę przeczytać"?
    Tak, tworzę ją na lubimyczytać.pl

Nominacja od Słodka Obsesja

  1. Twój ulubiony autor książek?
    John Flanagan, Michael Grant
  2. Na premierę jakiej książki najbardziej czekasz?
    Co do książek, to nie czekam na żadną premierę. Jak na razie zajmuję się tym, co już jest.
  3. Twoja ulubiona pora roku i dlaczego?
    I to jest trudne pytanie. Na pewno nie zima i nie lato. Pierwsza za zimna, druga za gorąca. Wiosnę też mogę wykluczyć, bo śnieg się topi, ogólnie robi się mi bagno przed domem. Kwiatki są, potem ich nie ma. Jedyną zaletą tej pory roku są moje urodziny.
    Wyszło na to, że jesień jest najlepsza. To prawda. Uwielbiam ten klimat, te kolory, deszczowe dni. Poza tym to najlepszy czas na glany, chociaż liście się lubią przyklejać do podeszwy. 
  4. Jaką książkę ostatnio kupiłeś?
    Magdalena Kanoniak "Radzka radzi: Tobie dobrze w tym!". Autorkę możecie znać z YT, ponieważ prowadzi kanał modowy, który polecam. Do tego jest przesympatyczna i uwielbiam jak opowiada. Najlepiej się słucha właśnie ludzi z pasją, jak Radzka. 
  5. Masz jakieś nietypowe pasje?
    Żadnej nietypowej nie znalazłam. 
  6. Twój ulubiony zespół, wykonawca muzyczny?
    Nie mogę się zdecydować na jednego. Może moje last.fm przybliży sprawę. Na pewno Iron Maiden i Take That. Tak, tak, wiem, pop i metal trochę daleko od siebie leżą, ale muzyka jest muzyką. Na pewno Epica i Within Temptation. Sabaton, który tworzony jest przez wspaniałych ludzi. Lindsey Stirling, która jest królową skrzypiec i poruszania się na scenie. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać. 
  7. Twój ulubiony gatunek muzyki?
    Jak napiszę za czym nie przepadam, będzie szybciej. Nie przemawia to mnie reggae, rap i disco polo. Soul też mogę dopisać do tej listy. 
  8. Masz w domu jakieś zwierzęta? Jeśli tak to jakie a jeśli nie to jakie chciałbyś mieć?
    Mam kota, którego nazwałam DJ, bo kiedyś z miski zrobił sobie płytę kompaktową. Mam psa, który jest rudy. I króliki, ale nie trzymam ich w domu. Oczywiście mój ulubieniec ma na imię Michael od króla popu Jacksona, ponieważ jest czarny, ale robi się biały O.o
  9. Co sądzisz o portalach społecznościowych?
    Jak się nudzisz, to dobre rozwiązania. Można ciekawych ludzi poznać, dowiedzieć się jakiś nowinek itp. Świetna sprawa. 
  10. Wyjeżdżasz w tym roku na wakacje? Gdzie jedziesz a gdzie chciałbyś pojechać?
    Nie wyjeżdżam, a pojechać chciałabym w odwiedziny do mojej przyjaciółki Pauliny. 
  11. Na jakim filmie byłeś ostatnio w kinie?
    "Mad Max" 

Moje pytania:

  1. O jak dużej biblioteczce w swoim domu marzysz? 
  2. Potrafisz czytać w miejscach publicznych? W gwarze i zgiełku? 
  3. Czy czytany horror jest dla Ciebie tak straszny jak oglądany? 
  4. Co chcesz osiągnąć dzięki blogwaniu? 
  5. Co przekazałabyś początkującym blogerom (szczególnie książkowym)?
  6. Kupujesz magazyny poświęcone Twojej pasji? 
  7. Jakie jest Twoje najlepsze wspomnienie ze szkoły?
  8. Jak zarobiłaś pierwsze pieniądze? 
  9. Czego nie zrobiłabyś za pieniądze? 
  10. Co jest Twoim ulubionym ubraniem i dlaczego to?
  11. Jakie jest Twoje najważniejsze postanowienie na te wakacje? 

Nominuję:

http://zagubiona-wslowach.blogspot.com/
http://uwielbiamlitery.blogspot.com/

Podobało się? Udostępnij:

10 komentarzy :

  1. Ciekawe odpowiedzi ;)
    Posiadanie takiej biblioteczki w domu również jest moim małym marzeniem.
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe odpowiedzi.To ja natomiast uwielbiam muzykę podczas czytania,a serię "Zwiadowcy"mam w planach,jednak nieco przeraża mnie liczba tomów.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię, że pochłania się je w mgnieniu oka i chce jeszcze ;) Dlatego mała ilość tomów w końcu staje się problemem xD

      Usuń
  3. Super odpowiedzi, lubię posty tego typu :)
    Obserwuję i zapraszam http://nataliexbrunette.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję aż dwóch nominacji, świetne odpowiedzi :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ostatnio byłam w kinie na "Mad Maxie" :D Chociaż w sumie to przedostatnio :P Zapomniałam o Minionkach :P Ciekawe odpowiedzi! :)
    Pozdrawiam
    Victoria
    http://czytelniczemysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję nominacji :) Bardzo przyjemnie czytało mi się Twoje odpowiedzi.
    Mnie jeśli pierwsza część jakiejś serii zawiedzie, staram się dać jej kolejną szansę i zazwyczaj nie zawiodłam się. Niestety gorzej, kiedy poświęcę ogromną ilość czasu przeczytam parę książek i jest ona naprawdę beznadziejna. Ale to się dzieje raz na tysiąc lat ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje za nominacje :)
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/07/poradnik-optymisty.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odpowiedzi ;) Co do tego pytania związanego z jedzeniem, filmami i muzyką, to ja również wole jej nie słuchać podczas czytania, bo od razu zaczynam śpiewać,haha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magia muzyki, ale to silniejsze ode mnje :)

      Usuń

Melomol © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka